viernes, 7 de diciembre de 2018

Viatge als Alps

Al mes de juny vam sortir amb l'alumnat de quart d'ESO i primer de batxillerat de viatge als Alps.

La primera parada fou Lyon on a banda de gaudir del museu a l'aire lliure d'aquesta ciutat i dels llocs més emblemàtics amb un tren turístic, vam pujar al barri de la "Fourvière" per gaudir de les vistes panoràmiques d'aquesta i per apreciar la bellesa arquitectònica de la basílica de "Notre Dame de Fourvière" (primera foto).

Despres de passar el dia a Lyon, vam aplegar a la ciutat on ens hem allotjat la resta de la setmana. Annecy, "la petita Venècia francesa" on hem  descobert els seus canals, ponts, tendes i en especial el llac que roman a sota de les muntanyes, (tercera foto). Paissatge natural impressionant que hem tingut la sort de gaudir tots els dies en primera persona.

A una de les visites que vam fer a la ciutat, fèrem la foto de grup a un dels seus ponts més emblemàtic (huitena foto). Creuant-lo ens introduïrem a l'Annecy medieval. Allí l'alumnat va poder ficar en pràctica els coneixements adquirits a les seues classes de francès al llarg del temps lliure del que van disposar, a l'igual que ho han anat fent al llarg de tot el viatge.

Un altra de les visites a paratges naturals d'aquest espectacular viatge ha sigut a "Gorges du Fier" a Lovagny. Allí vam poder gaudir dels olors, colors i sons de la natura acompanyats en tot moment de les meravelles de la natura d'aquesta regió francesa (segona foto).

La esperada excursió a Ginebra ens ha deixat moments inolvidables per les dos visites guiades que hem fet. En primer lloc a la ONU, on hem estat a diferents sales d'aquesta institució emblemàtica, (fotos 9 i 10).
En finalitzar aquesta i despres de dinar, vam poder gaudir de la visita guiada al CERN. Alli hem pogut conèixer a diferents científics espanyols que ens han explicat i ensenyat els seus projectes i com funciona i l'accelerador de partícules més gran del Món, (quarta i última foto).

Finalment aquest dia també vam gaudir dels jardins i del "Lac Leman" d'aquesta gran ciutat, (cinquena foto).

Com a colofó final, l'últim dia del viatge vam poder visitar l'increïble i impressionant paratge natural de "Montblanc-Chamonix". Allí la cordillera dels Alps ens va deixar imatges impactants amb les seues muntanyes, circs i llengües glaciars.
Vam ascendir amb un tren cremallera a la "Mer de glace". D'allí, despres de meravellar-nos de les impactants vistes, (sisena foto), vam descendir amb funicular a la glacera, on ens vam endinsar a la gruta de gel on ens vam poder refrescar amb unes temperatures mínimes que contrarestaven la temperatura exterior, (setena foto).

Per finalitzar, avui visitarem la ciutat d'Avignon  tornant cap a Castelló despres d'aquests set dies intensos, carregats de noves experiències i de paisatges que esperem que mantindre per sempre a les nostres retines i en especial, als nostres cors.

Pensem que aquests tipus d'activitats fan que els coneixements adquirits a les classes a nivell teòric-pràctic es fan patents en forma de l'adquisició de les competències que estableix el currículum educatiu del nostre alumnat.

Molt contentes pels resultats del viatge realitzat que amb tant d'esforç i ilusió s'ha preparat al llarg d'aquest curs.

Desitgem que tingueu molt bones vacances d'estiu i que recarregueu piles per començar amb molta força i energia el proper curs a setembre. Nosaltres, també ho farem! ;)