Les opinions de l'alumnat de Biologia de 4t:
«El meu equip i jo hem fet un còmic parlant sobre l'origen de la vida , la teoria endosimbiòtica , la teoria cel·lular i les diverses diferències entre la cèl·lula eucariota i la procariota. Ens hem dividit en grups de 2 i cada un ha fet una part del treball i al final l'hem posat tota en el còmic. Amb aquest treball, he aprés moltes coses noves com per exemple la teoria "de la sopa primitiva" , les diferències entre la cèl·lula eucariota i la procariota. D'aquest treball m'ha costat més entendre la teoria cel·lular.» Hatim Haddad Biologia 4C
«El meu equip ha fet un còmic sobre l'origen de la vida, la teoria cel.lular, l'endosimbiosi i les diferències entre cèl·lules. Ho hem explicat per vinyetes amb dibuixos molt treballats, cada vinyeta tracta sobre diferent informació que cada integrant del grup ha buscat. He aprés molt sobre aquest còmic gracies a la bona explicació dels dibuixos i la informació de tot el grup, però el que més he après ha sigut la teoria endosimbiòtica, ja que m'he passat molt de temps informant-me, hem resulta molt ineressant i efectiva. He de dir que quan vaig haver d'estudiar-me aquest elaborat còmic hem va costar bastant apendre'l, ja que a vegades hem pose molt nerviosa. Per últim he de dir gràcies al meu equip per tot.» Julia Gozalbo Biologia 4D
«El nostre equip ha col·laborat per a realitzar aquest treball: un cómic que tracta del començament de la vida i la seua evolució. Hem treballat en equip i ens hem ajudat uns als altres fins al final, fins terminar aquest treball. Al principi hem buscant la informació necessària per a poder començar a treballar, però com no ens aclarariem, vam establir apartats: cada persona (o cada dos) s'encarregaven d'un apartat, de buscar la informació per a poder treballar i...ja estaria, el principi d'aquest còmic. Jo m'encarregava del apartat de la teoria endosimbiòtica. Al principi va ser catastròfic, peró els dubtes que no vaig entendre les vaig preguntar al professor. Una vegda em va explicar millor i més clar en que consistia aquest procés, ja el vaig entendre, ja tenía una idea del tema. Quan era l'hora de fer el guió per al còmic, els companys em van preguntar en què consistia aquesta teoria, a la que vaig saber com contestar, perquè ja se m'havia quedat incrustat en el cap, potser que estigue mal, però vaig contestar. Els meus companys van escriure i dibuixar el procés com el vaig explicar: la teoria endosimbiòtica, en què consistia, qui la va proposar, i els canvis que implicaven en la història. Com m'encarregava d'aquest apartat, clarament és el que més conec, però també hi ha un apartat que no ma quedat molt clar: el dels conceptes de la teoría cel·lular. Concretament, els postulats de la teoria cel·lular.» Ana Stefan Biología 4C
«El meu equip ha fet un còmic que tracta sobre les cèl·lules, explicant del dels orígens de de la vida fins als quatre postulats. Ens hem inspirat a fer-ho com si fore un programa de televisió en el qual Pau està vent-ho. També hem explicat la teoria endosimbiòtica, la teoria cel·lular i les diferències entre les cèl·lules eucariotes i procariotes. Al principi, ens vam dividir tots els apartats i cadascú del equip buscava informació sobre el que li havia tocat. Després d'això vam reunir tota la informació i la vam resumir i ordenar per escriure-la al còmic. El que millor he aprés han sigut els quatre postulats, malgrat que són bastants fàcils, són un poc importants. Però també he entès bé les diferències entre les cèl·lules eucariotes i procariotes i la teoria endosimbiòtica ( que resulta que és bastant senzilla). El que més m'ha costat ha sigut la teoria cel·lular» Laura Arasa Biologia 4D
«El nostre equip hem fet un còmic sobre l'origen de la vida que tracta d'un nen que està veient un programa de televisió en el que la tele li respon a les seves qüestions. Ens hem repartit el treball i després hem pensat entre tots les vinyetes, les hem dibuixat, escrit el diàleg de la tele i del nen, per finalitzar l'hem pintat. He aprés a fer un còmic i saber-lo organitzar, ha sigut una bona forma d'aprendre l'origen de la vida per que de pensar els diàlegs se't queda la informació millor que si ens ho estudiarem per un examen d'un dia que al següent no te'n recordes de res. El que més m'ha costat d'entendre ha sigut el principi del treball perquè no m'enterava de res, però amb el pas dels dies ja sabia com anava tot.» Alba Juan Biologia 4D
«El meu equip ha fet un treball sobre la teoria de la Panspèrmia, primer hem recercat informació i després l'hem organitzada de manera que es puga saber on va cada apartat, a continuació vam fer un esborrany del còmic on plantejàvem l'ordre en la que anava la informació i la vinyeta en la que es posava cadascuna de les parts. Seguidament vam fer el mural definitiu. Vam dibuixar i posar la informació en cadascuna de les vinyetes en el seu ordre corresponent. Finalment vam repassar el que hi havíem escrit i vam pintar el mural. Per a fer aquest treball el que hem fet cadascun ha sigut cercar informació i classificar-la per apartats per a així poder posar-ho en el mural, ordenant-lo per ordre cronològic. A l'hora d'estudiar-ho m'ha sigut fàcil aprendre'm les característiques de les cèl·lules, formació de les cèl·lules i teoria de la Panspèrmia en si, perquè m'ha paregut el més interessant. Pel contrari els postulats son el que més difícil m'ha paregut de aprendre ja què com cadascun parla de diverses coses amb un ordre et pots confondre a l'hora d'aprendre'ls.» Rubén Elias Petrovan Biologia 4D
«A biologia hem fet un treball sobre les cèl·lules: el seu origen, els tipus, diferències i relacions, la teoria cel·lular... Però no una presentació normal. No. Un còmic.La classe es dividí en 4 grups i amb ja el meu elegit, tots començàrem recercant la informació (cadascú la seua part). Després agafàrem el llapis per a l' esbós i amb ja les línies principals fetes, i sabent on anirà el text, era el torn de les caixes per a cada dibuix. Encara que hi hagué problemes a aquesta part, vam poder portar-ho avant. Quan tots els dibuixos estaven a llapis, entintàrem el dibuix amb bolígraf. Fàcilment podríem haver-ho deixat així, però nosaltres no, i el vam pintar sencer. Després d' una clase amb l' escriptora escrivint i la resta pintant, acabàrem. I ara sí era torn de presentar-ho, pero sols una persona. Per sort eixe company va fer-ho bé. Aquest treball va fer que m' aprenguera tota la informació que hi tocava, crec que inclús més que si haguera estudiat el dia d' abans d' un examen amb preguntes que al dia següent no m'enrecordaré.» Jose Sancho_Biologia 4D
«El que hem fet ha sigut un còmic, en el qual havíem de resoldre les següents questions:
Quin és l'origen de la vida?
Què és la teoria endosimbiòtica?
I ficar-ne les diferències entre la cèl·lul procariota i la cèl·lula eucariota.
Al principi vam fer una exhaustiva recerca d'informació en la qual buscàvem resposta a les qüestions anteriors, a continuació vam fer un xicotet guió, seguint-lo vam començar l'esborrany en el qual vam ficar les idees principals, sense centrar-nos en el contingut ni el dibuix. Després durant una sessió ens vam dedicar a corregir els esborranys dels nostres companys, quan vam vore el nostre i vam detectar els errors, vam començar l'esborrany definitiu. Al final només vam haver d'entintar aquest final esbós i pintar-lo. El que jo més he entès ha sigut l'origen de la vida, ja que es l'apartat que m'ha tocat buscar (Panspèrmia). I el contingut que mes m'ha costat d'assimilar ha sigut la teoria endosimbiòtica.» Jose Suárez Biologia 4D
Més informació: Repàs de naturals
No hay comentarios:
Publicar un comentario